Se på oss nå

Aschehoug 2018 Innbundet

Hans Kaasajordet og Olof Evald er rådgivere i et pr-byrå med oppriktighet som forretningsidé. Harriet Aakre leder et distribusjonsselskap for alternativ film. Ingunn Sande er helsebyråkrat på høyt nivå. Salomon Olsen er statsministerkandidat for sosialdemokratene.

Hans og Harriet møtes og misliker hverandre, likevel oppstår en sterk tiltrekning mellom dem. Forbindelsen får store konsekvenser, ikke bare for Hans og Harriet selv, men for barn, kollegaer og andre personer rundt dem.

Se på oss nå beveger seg uanstrengt mellom det komiske, det pinlige og det inderlige. Det handler om hvor lett mennesker knytter seg til hverandre, hvor lett vi mister oss selv til en annen, og hvor vanskelig det kan være å hente seg inn igjen.

ISBN13 9788203363665

EAN 9788203363665

Geir Gulliksen skriver så innmari bra. Jeg ser for meg handlingen og ser for meg ansiktsuttrykk og kroppsspråk, men jeg blir så irritert på karakterene. Jeg liker ikke handlingen. Jeg synes det er ubehagelig å lese om hvordan disse menneskene behandler hverandre. Likevel bare må jeg lese bøkene hans. Nettopp fordi han skriver så levende. Lydboka er fint innlest av Henrik Rafaelsen som gjør en bra jobb.

• "Bo - roman" av Kjersti Bronken Senderud
  • "Kjellermennesker - om populisme og vanskeligheten med å være menneske" av Carsten Jensen
  • "Mørke dyr - roman" av Janne-Camilla Lyster
  • "Den hvite byen" av Karolina Ramqvist