Se hva jeg fant i Drageskogen

av (forfatter) og Gwen Millward (illustratør).

Gyldendal 2007 Innbundet

Boka handler om en drage som går tur i skogen. Underveis møter han på et magisk vesen som kommer fra et underlig land langt borte. Vesenet kaller seg Benjamin og har verken vinger, skjell eller hale, og kan ikke sprute ild som vanlige drager. Men Benjamin kan spille fotball, og etter hvert blir de to bestevenner.

En morsom bok om drager og om å få en ny venn En nysgjerrig liten drage går tur i skogen og møter et magisk lite vesen fra et underlig land langt borte. Det viser seg at han kalles en Benjamin. Benjaminen ligner slett ingen vanlig drage. Den har hverken vinger eller skjell. Den har ikke en gang en hale og den kan i hvert fall ikke sprute ild. Men den liker fotball .; og det gjør de andre dragene også når den bare lærer dem det!En morsom og original tekst med friske og detaljrike illustrasjoner å fordype seg i.Timothy Knapman er forfatter og dramatiker. Han er bosatt i England. Gwen Millward har studert kunst i Skottland og har stilt ut i flere skotske gallerier. Hun er bosatt i England.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205374591

EAN 9788205374591

En liste over bøkene jeg har lest i 2015. Som barn- og ungdomsbibliotekar går det mye i bøker som passer for den gruppen.