Savner Josef

av (forfatter) og Heidi Grinde (oversetter).

Pantagruel 2013 E-bok

Sognepresten utblir fra en vielse, og blir senere funnet død, trolig av matforgiftning. En rettsmedisiner som kommer for å treffe presten får mistanke om at noe ikke stemmer, og kontakter sin venn i Scotland Yard, etterforsker Thomas Lynley. Dette er den sjette boken om Scotland Yard-paret Thomas Lynley og Barbra Havers, og den handler om foreldrekjærlighet, lojalitet og frykt.

PRISVINNENDE KRIMDRONNING. Døden er servert ... Deborah og Simon St. James har tatt en etterlengtet pause fra hverdagen. I håp om å lappe sammen det skrantende ekteskapet deres, nyter de Lancastershires vakre vinterprakt. Men i det golde landskapet venter dystre hendelser: presten av Wimslough, mannen de har kommet for å møte er død, et o er for utilsiktet forgiftning. Misfornøyd med likskuets kjennelse og ubekvem med den tette forbindelsen mellom etterforskeren og kvinnen som serverte det dødelige måltidet, tilkaller Simon sin gamle venn inspektør Thomas Lynley. Sammen oppdager de mørke, sammensatte relasjoner i denne lille landsbyen. Dystre relasjoner som bringer menn og kvinner sammen i intens lidenskap, dyp sorg, eller i den hensikt å drepe... Savner Josef er en av den prisbelønte forfatteren Elizabeth Georges, største bragder. Dette er den sjette romanen om Lynley og Havers. Et saftig mordmysterium basert på grenseløst morsinstinkt og skummel beskyttende kjærlighet.. The New York Time Book Review Kanskje Ms George beste puslespill til nå... The Sun, Baltimore Sammensatt, intrikat, ngernemt plott og vanvittig stemningsfull! Publishers Weekly

Forlag Pantagruel

Utgivelsesår 2013

Serie Inspector Lynley (13)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted England