Sarah Thornhill

av (forfatter) og Bodil Engen (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2013 E-bok

Sarah er familien Thornhills yngste datter. Stemoren kaller henne viljesterk og sta, men den flotte Jack Langland elsker henne, og de to har aldri vært i tvil om at de er som skapt for hverandre. Jack og jeg, tenker Sarah, hvordan kunne det noen gang bli feil? Men det skjuler seg en godt bevart og ødeleggende hemmelighet i Sarahs familie, som kom til Australia på begynnelsen av 1800-tallet, forvist fra England på livstid. Denne hemmeligheten gjør at Sarah må komme til bunns i spørsmålet om hvem hun selv og familien hennes virkelig er. En reise gjennom en mørk fortid venter henne. Og en ferd over havet til fremmede ved New Zealands røffe kystlinje blir starten på en forsoning. Oversatt av Bodil Engen Om forfatteren: Kate Grenville er en av Australias mest populære og høyt rangerte forfattere. Hun har mottatt en rekke priser, deriblant Orange-prisen og Commonwealth Writers-prisen, og hun har også blitt nominert til Booker-prisen. Sarah Thornhill er hennes åttende roman og hennes andre oversettelse til norsk. Kate Grenville bor i Sydney sammen med sin familie.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788241909764

EAN 9788241909764

Omtalt sted Australia New Zealand

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

• "Skreddersydde drømmer" av Núria Pradas
  • "Drømmen om Paris" av Georgia Kaufmann