Sannsynligheten for kjærlighet ved første blikk

av (forfatter) og Mari Moen Holsve (oversetter).

Cappelen Damm 2012 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

17 år gamle Hadley er på vei til London for å være med i farens bryllup. Hun har verken lyst til å møte farens nye brud eller delta i bryllupet. Forviklinger gjør at hun kommer for sent til flyet sitt, og møter Oliver i venteområdet mens hun venter på neste fly.

ISBN13 9788202366285

EAN 9788202366285

Omtalt sted London

Hadley er 17 år og må reise til London for å være med i farens bryllup. Det er et år siden de har snakket sammen, og Hadley har ikke spesielt lyst til å treffe sin nye stemor. Skjebnen spiller en stor rolle i denne boken, for Hadley mister flyet og må vente på neste. Da møter hun Oliver. De to snakker sammen mens de venter, og på flyet, og det er lett å forstå at det er noe i luften mellom dem. En kjempefin bok om kjærlighet ved første blikk, og om familieforhold.

Han er som en sang hun har fått på hjernen. Hun "hører"møtet deres om igjen og om igjen, med like stor glede hver gang, det er en vuggesang, en salme,og hun tror ike hun noensinne vil bli lei.

Det føles som hun får små,elektriske støt når han er i nærheten, og hun lurer på om .hhan kjenner det også.

Og likevel visste hun innerste inne at ingenting var for vanskelig, og at alt egentlig var gjennomførbart.

Tenk om hun hadde rukket det forrige flyet. Eller tenk om hun hadde sittet den lange flyturen ved siden av en annen, en totalt fremmed som forble like fremmed hele turen gjennom. Tanken på at de var så nær ved ikke å møtes, gjør at som hun nesten mister pusten, som når man akkurat unngår å bli påkjørt, og hun er forbløffet over over de mange tilfeldighetene spom brakt henne dit.Som enhver som overlever tilfeldighetend spill, kjenner hun seg delvis takknemlig, delvis gira og delvis håpefull.

Hadley blir overrasket over hvor sterkt ønsket sveler opp i henne akkurat da: hun skulle ønske at det var sant, alt dammen. At det bare var en historie, men at det var deres historie

Ei foreløpig liste over hva jeg har lest i 2012. Det er ikke så mye å skryte av foreløpig. Men lista vil bli oppdatert fortløpende.

Bøker som kan passe å snakke om når jeg har klassebesøk for 8.klasse. Men jeg ser at disse bøkene kanskje appellerer mest til jenter. Jeg må lese meg opp på bøker som passer både for gutter og jenter.

• "Vampyrvarsel" av Anna Holmström Degerman
  • "Jimi rocker skogen" av Mona Fossdal