Sannheten om Audrey Wilde

av (forfatter) og Hege Mehren (oversetter).

Gyldendal 2018 Innbundet

Fire søstre. En sommer. Hemmeligheter nok til et helt liv.

Fra nåtiden ... Jessie blir bergtatt av Applecote Manor allerede første gang hun besøker stedet. Hun er sikker på at den gamle herregården er det perfekte stedet å starte på nytt for familien hennes. Men huset har en urovekkende historie og er omgitt av rykter.
... til 1950-tallet
Da tenåringen Margot og de tre søstrene hennes ankommer Applecote under hetebølgen i 1959, forstår de at onkelen og tanten som bor der, fremdeles vakler etter tapet av datteren Audrey som forsvant fem år tidligere.
Søstrene blir dratt inn i mysteriet rundt hva som skjedde med Audrey - og plutselig skjer det ting som gjør at den varme, kvelende sommeren kan bli dødelig. De står overfor et nesten utenkelig valg som kan binde dem sammen eller skape evig splittelse mellom dem.
Reis tilbake i tid i denne stemningsfulle romanen, der den engelske sommerens skjønnhet står i skarp kontrast til udåden som ryster den.

ISBN13 9788205511057

EAN 9788205511057

Serie Lesetid

Omtalt sted England

Hvem liker ikke et mysterium fra fortida? Jeg likte denne veldig godt :)

De fire søstrene, Margot, Pam, Dot og Flora skal tilbringe sommeren 1959 hos tanten og onkelen. Applecote Manor er et sted de har gode minner fra, men denne sommeren blir ikke som før. Datteren i huset, Audrey, forsvant fem år før, og ingen vet hva som skjedde. Tanten og onkelen er ikke til å kjenne igjen, og mysteriet med Audreys forsvinning, kan bli dødelig...

I nåtid kjøper ekteparet Will og Jessie det falleferdige Applecote Manor. Jessie er full av romantiske forestillinger om det å bo på landsbygda, men husets historie gjør det ikke enkelt for den lille familien.

Helt grei feelgood, men synes forfatterens forrige bok var mye bedre. Denne var treg og tidvis kjedelig.

Jeg elsket denne boka jeg. En litt mer komprimert og lettlest variant av Kate Morton med alt av engelsk landsbygd og mysterier på gammel herregård. Storkoste meg.

• "Mambo i Chinatown" av Jean Kwok
  • "Når sannheten banker på" av Lucy Clarke