Sankt Hans Fest. Fortælling

Unknown Binding

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Format Unknown Binding

hmmmmmmmmmmmmm....en lang hm.....vet ikke helt hva jeg skal si...kan ikke si det er en god bok...samtidig så ble jeg fanget...av ett eller annet...og angrer heller ikke på at jeg las den. terningkast? vel...liker egentlig ikke terningkast...for om jeg mener den ligger til 3 eller 4 så kan din oppfatning være noe helt annet...men absolutt verdt å lese :)

Og hvis de stimlede sammen mod ham og vilde stoppe ham i Farten, tog han sin tilflukt i Bibelen; der fandt han altid noget, han kunde kaste i Hovedet paa sine Fiender: Bibelen er en tyk Bog.

I disse tre dager hadde Morten Kruse arbeidet jevnt som sedvanlig; holdt sine andakter og prekener, stelt med sine aviser og anstalter og sendt sine kaniner hit og dit.

Som han satt i kontoret og trommet med fingerene på bordplaten, henfalt han i tanker; og han tenkte på noe, som han hadde lest om de moderne kystforter. Likesom kommandanten kunne sitte trygt i festningen og bare trykke på en elektrisk knapp i bordet, så sprang det en mine ute i sjøen under de fiendtlige skib; således kunne han også sprenge sine fiender i luften, mens han satt trygg og skjult i sitt kontor og trommet på bordet.