San Sebastian blues

Cappelen Damm 2009 Heftet

Forfatteren Alex prøver å skrive ei bok om en barndomsvenn som er profesjonell forbryter. Det siste livstegnet fra ham får han fra den baskiske byen San Sebastian i Nord-Spania. Men i jakten på sannheten om Vidar Skeie, med tilnavnet El Buitre (Gribben), er det seg sjøl Alex møter i døra.

Forfatteren Alex drifter rundt i Oslos underverden. Bak seg har han et mislykket forhold og en liten datter som har blitt som en fremmed for ham. Han burde skrive ny roman, men mangler stoff og inspirasjon. Da får han en dag besøk av barndomsvennen og den yrkeskriminelle Vidar, som tilbyr Alex femtitusen kjappe for adressen til en pornofilmsjerne i København.

Vidar forsvinner sporløst etter at han skal ha tatt livet av broren til en av Oslos narkotikabaroner. Det siste livstegnet fra Vidar får han fra den baskiske byen San Sebastian i Nord-Spania. Alex tar opp jakten på sannheten, men i jakten på sannheten om Vidar Skeie, med tilnavnet El Buitre (Gribben), er det seg sjøl Alex møter i døra.

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788202314569