Sammen

av (forfatter) og Kirsti Øvergaard (oversetter).

Bazar 2018 Innbundet

En stor kjærlighetsroman, eller en roman om stor kjærlighet? Det er det opp til leseren å bestemme.

En morgen som virker som en hvilken som helst annen, våkner Robbie med kona Emily sovende ved siden av seg. Han står opp og kler på seg, lager kaffe, mater hunden - akkurat slik han pleier å gjøre. Men så legger han et brev på nattbordet til Emily og gjør noe som kommer til å få hennes verden til å falle i grus.

Etter hvert som vi beveger oss bakover i historien til 1962, blir Robbies handlinger mer forståelige og vi oppdager historien til et par med en forferdelig hemmelig - en hemmelighet de vil gjøre absolutt alt for å beskytte.

Sammen var en av BBCs «most highly-anticipated titles» 2017, en av Topp 10 bokklubbbok 2017 i The Independent, og ble valgt som beste sommerbok 2017 av Red Magazine og Gransnet.

Forlag Bazar

Robbie og Emily har vært gift i mer enn 40 år, og sammen i over 50. En helt vanlig dag gjør han det han vanligvis gjør på morgenen, men i tillegg legger han et brev på nattbordet til Emily, for deretter å legge livet hennes i grus for alltid.
Sakte men sikkert får man innblikk i historien til det aldrende ekteparet, og i bakgrunnen lurer en forferdelig hemmelighet som de ikke kan dele med noen.

Nydelig oh hjerteskjærende historie om to som elsker hverandre over alt i verden. Tvisten på slutten gir en ekstra dimensjon.

• "Kvinnen uten ansikt" av Robert Dugoni
  • "Mercedes-snittet" av Anne Mette Hancock