Sammen til det siste

av (forfatter) og Jan Chr. Næss (oversetter).

Gyldendal 2015 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

En gripende, livsbejaende fortelling for lesere av Jojo Moyes og Nick Hornby.

Det er en lys og klar dag i april. Førti år gamle Mia "Rabbit" Hayes er mange ting. Hun er Molly og Jacks elskede datter. Hun er Grace og Davey søster og tolvåringen Juliets mor. Hun er Marjorie Shaws beste venninne og Johnny Fayes store kjærlighet. Og nå er hun på vei til et hospice for å dø. Mia har vært syk lenge og forsøker å forsone seg med at hun snart vil forlate familien sin. Rundt henne står alle dem hun elsker, og som elsker henne like høyt tilbake. Moren Molly kjemper forgjeves for å finne en kur mot datterens brystkreft, faren sliter med å takle datterens sykdom, og resten av familien sliter med å ta farvel. Og har Juliet egentlig forstått hvor ille det står til med moren? Og hvem skal ta seg av henne når Mia er borte? Sammen til det siste er blitt en sterk og håpefull historie om å møte livets overraskelser med latter og å finne glede i hvert øyeblikk, en historie skildret med en forbausende letthet og varme. Dette er en bok du sent vil glemme.
Anna McPartlin er en irsk forfatter og stand-up-komiker. Hun har flere suksessrike romaner bak seg, men Sammen til det siste er hennes første tittel oversatt til norsk. «Umulig å legge fra seg.».Image Magazine. Anna McPartlin er en irsk forfatter og stand-up-komiker. Hun har flere suksessrike romaner bak seg, men Sammen til det siste er hennes første tittel oversatt til norsk.
«Umulig å legge fra seg.».Image Magazine

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788205485952

EAN 9788205485952

Av: Sina Thon Skjelstad

SAMMEN TIL DET SISTE

Rabbit har lenge prøvd å bekjempe kreften, men nå er alle muligheter prøvd. Hun blir lagt inn på et hospice for å dø. Hun prøver å overbevise seg selv og alle rundt henne om at det fortsatt kommer til og ordne seg. At hun blir frisk. Men egentlig vet de alle at dette ikke er sant. Alle hennes nærmeste venner og familie bruker den meste av tiden sin ved hennes side, der Rabbit fortsatt prøver og holde motet oppe. Smilet og latteren er der fortsatt. Men viktige beslutninger må tas, hvem skal passe datteren Juliet når Rabbit blir borte? Men Rabbit vil ikke tenke på sånt, så hun drømmer seg tilbake til sin barndom med sin fantastiske bestevenn og kjæreste Johnny.

Sammen til det siste er fantastisk rørende og gripende roman. En bok om familie og kjærlighet, om det å forberede seg på si farvel, samtidig som å prøve å nyte den siste tiden.

Jeg likte boken veldig godt. Jeg syntes den var kjempefin og lese. Den var trist samtidig som den var utrolig fin og morsom. Den hadde et viktig budskap om det å prøve å leve her og nå, finne glede i de minste ting og det å vise at man elsker de rundt seg<3 Jeg gir boken terningkast 5!

Jeg har lest så mange krimbøker i det siste at det første jeg tenkte når jeg plukket opp denne, var at dette måtte jo bare bli bra. Og det ble det! Det står "Umulig å legge fra seg" på forsiden, og det stemte nesten for meg, jeg hadde ikke lyst til å slukke lyset og sove de kveldene jeg leste denne.
Fengende, gripende, godt beskrevne karakterer, sårt, morsomt, innholdsrikt. Dessverre en fryktelig realitet for mange. Terningkast 5.

Bøker som ligner bøkene til JoJo Moyes. Stikkord: Lettlest, sårt og vakkert, romantisk, fargerike karakterer. Tankevekkende og underholdene.

Merk: Forfatterne på lista har ofte flere bøker som kan ligne.

Denne listen inneholder bøker jeg har lest i 2016. Inkluderer også bøker jeg har startet på tidligere, men som fullføres i løpet av dette året.
Målet er å lese minst en bok i uka!

Liste med bøker jeg har fått anbefalt av andre

Bøker lest i 2017

• "Der kvinner er konger - roman" av Christie Watson