Sammen skal vi holde himmelen

Schibsted 2014 Heftet

Dette er den første boka i trilogien om Luka.

En motorsykkelulykke. Gard treffer Luka. Den svartkledde gatekunstneren og miljøaktivisten Luka er oppvokst med kumøkk og ei mor som bryr seg minimalt. Trommisen Gard har gnistrende blå øyne og et krøllete brev på innerlomma. Dette brutale møtet blir begynnelsen på en hjerterå og uendelig vakker kjærlighetshistorie. En dramatisk fortelling som tar pusten fra leseren. Rått, fartsfylt, vart og vakkert. En bok som snakker til hjertet.

Forlag Schibsted

Utgivelsesår 2014

Serie Luka-trilogien (1)

Tildelt litteraturpris UPrisen 2013

Denne boken likte jeg godt. Den er en intens kjærlighetshistorie om to unge finner sammen der ingen andre forstår dem. Historien tar også en overraskende og sjokkerende vending. Den er fartsfylt og vil nok fenge mange unge og voksne der ute om de lar seg rive med. Les mer her.

Trodde en stund at jeg leste en ordinær kjærlighetsroman, men jeg tok feil! En interessant bok.

Det motsatte av godhet er ikke ondskap, men likgyldighet.

Ingenting er så stille som en ambulanse uten sirener.

Ingenting som kan kjøpes for penger vil noen gang kunne erstatte skuldrene du satt på når du strakk deg etter skyene...

Jeg bor ingen steder. Jeg bare er.

Bøker som ligner "Faen ta skjebenen" av John Green.

Stikkord: Dette er bøker som spiller på hele følelsespekteret. Du vil smile og gråte, og bøkene får deg til å tenke. Spesielle karakterer som du blir glad i. Kjærlighet. Lettlest.

Se flere bøker som ligner her:

• "Playback - fortellinger" av Liv Eirill Evensen
  • "Bikkjefaen" av Susanne Agerholm