Rundlurt

om innvandring og islam i Norge

Kagge 2009 Innbundet

Denne boken tar opp debatten rundt innvandring og islam. Forfatteren mener at fortielse, desinformasjon og manipulasjon om innvandring og problematiske sider ved islam skyldes både gode hensikter, politiske strategier og sentrale aktørers mangelfulle kunnskaper. Hun mener resultatet uansett er det samme: enkeltindividers rettigheter krenkes, og våre muligheter for å videreføre et godt samfunn basert på frihetsverdier og velferd, svekkes.

Vi vet ikke sannheten om innvandringen til Norge, fordi sentrale fakta systematisk undergraves. Offentlige institusjoner og media pynter på informasjon, eller holder informasjon skjult. Dette skjer enten ubevisst, fordi man selv tror på de seiglivede vrangforestillingene, eller bevisst, fordi man mener vi ikke er tjent med å vite sannheten. I denne boka avkler Hege Storhaug etablerte dogmer i vår tids viktigste debatt. Hun mener at uten en sannhetssøkende debatt, sviktes fremtidens borgere av Norge.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2009

• "Mashallah - en reise blant kvinner i Pakistan" av Hege Storhaug
  • "Tilslørt, avslørt - et oppgjør med norsk naivisme" av Hege Storhaug
  • "Men størst av alt er friheten - om innvandringens konsekvenser" av Hege Storhaug
  • "Fremmed i eget land - samtaler med den tause majoritet" av Halvor Fosli
  • "Muhammed - slik samtiden så ham" av Halvor Tjønn
  • "Det internasjonale gjennombruddet - fra ettpartistat til flerkulturell stat" av Terje Tvedt
  • "Alarm! - tanker om en kultur i krise" av Hanne Nabintu Herland
  • "Sønn av Hamas" av Mosab Hassan Yousef