Rumour has it

2009 Heftet

Da Tilly blir forlatt av kjæresten sin, sier hun opp jobben og flytter ut av London for å starte et nytt liv i landsbyen der bestevenninnen bor. Der får hun ny jobb og blir kjent med en ny mann. Jack Lucas har rykte på seg for å være en kvinnebedårer av rang, og Tilly prøver i det lengste å stå i mot hans tilnærmelser. Men da eksen hans begynner å lage bråk, farer det en liten djevel i henne. Skal hun bakke unna, eller skal hun selv finne ut hva slags mann Jack Lucas er?

Utgivelsesår 2009

Omtalt sted England

Denne boken bekrefter bare nok en gang hvorfor jeg ikke interesserer meg for denne typen "rosabøker"... Har nok lest et par andre som har vært helt ok tidsfordriv på stranden, men denne var bare tåpelig og amatørmessig. Nok en gang begynner jeg å lure på om forlagene gir ut hva som helst, bare forfatteren selger i bøtter og spann? Dette er visstnok en bestselger. Forstår det ikke. Kanskje oversettelsen er dårlig i forhold til originalspråket.... Men pussig ordbruk og uttykk som "stopp en hal".... i tide og utide fikk meg til å gjespe... Det var nok aldri meningen at dette skulle være noen "dyp" og alvorlig bok, men det får nå være måte på. Merkelig bok.

Kassadamen så ut som hun kjedet seg.Det er fordi de sto i ekspressfilen, kjære deg. Der man setter inn kortet før man begynner å tanke. Å. Akkurat.

Jeg vil ikke at noen skal gå i svart i begravelsen.
Sørg for at de får vite det.
Bare sterke farger.

• "Møt meg på stranden" av Jill Mansell