Romanen om Merkel Hanssen og Donna Winter og Den Store Flukten

Gyldendal Tiden 1991 Innbundet

Hvor begynner egentlig historien? Er det der Merkel Hanssen henger utenfor 6. etasje i lyn og torden? Er det da Donna Winter tar den virkelig store avgjørelsen, eller da Nagla suser av sted på motorsykkel med blå politilys etter seg? Eller begynner den akkurat da Merkel Hanssen og Donna Winter uten å kjenne hverandre begir seg ut på den store flukten sammen? En ting er i alle fall sikkert: Historien foregikk den sommeren det regnet støtt og ingen enhjørninger viste seg.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1991

ISBN13 9788205200357

EAN 9788205200357

Fra Slyngveien 1 tar det 22 minutter å gå til butikken uten barnevogn. Med barnevogn på isføre og attpåtil i snøvær og motvind og med en unge ved hånden, er det ikke vanskelig å tenke seg at det kanskje ikke blir noen middagsmat den dagen i enkelte småbarnshjem. Hjemmeværende husmødre i Slyngskog borettslag har det ikke helt enkelt.

• "Lystens død? Bekjennelser fra en mann av gay-generasjonen" av Nils Johan Ringdal
  • "Mord og galskap - roman om en forbrytelse" av Morten Harry Olsen
  • "Familien Moskat" av Isaac Bashevis Singer
  • "Cafe Iris" av Dag Skogheim
  • "Kolbes reise" av Åge Rønning
  • "Det hendte også her" av Jahn Otto Johansen
  • "Århundrets hvem hva hvor"
  • "I engelens munn" av Vetle Lid Larssen