Romance classics

av (forfatter), Jane Austen (forfatter), Charlotte Brontë (forfatter), Emily Brontë (forfatter) og Mary Ann Evans (forfatter).

Trident Press International 2002 Heftet

Little women handler om March-søstrene, og forteller om hvordan de vokser opp og gifter seg i 1800-tallets England. I Emma har Emma gjort det til sin oppgave å spille Kirsten Giftekniv for alle andre enn seg selv. Hun finner stadig nye objekter som hun kan oppdra og pønske ut planer for og bryr seg lite om velmente råd fra mr. Knightley, hennes kloke venn og eneste verdige motstander. Pride and prejudice handler om de fem søstrene Bennett og deres jakt på passende ektemenn. Adam Bede handler om liv og kjærlighet hos vanlige arbeidsfolk i Midlands på 1800-tallet. Jane Eyre handler om foreldreløse Jane og hennes forhold til Mr. Rochester. Wuthering heights handler om Catherine og Heathcliffs stormfulle kjærlighetsforhold.

Forlag Trident Press International

Utgivelsesår 2002