Rom ved havet, rom i byen

noveller

av (forfatter), Liv Bernhoft Osa (oppleser) og Anders Dale (oppleser).

Samlaget 2020 Lydfil

Denne novellesamlinga er som ein ekskursjon inn i kjærleiken. Frode Grytten har spora opp ti rom ulike stader på kloden ? rom der folk finn kvarandre eller går under, der dei øydelegg kvarandre eller elskar med stille kraft. Når Grytten går inn i desse romma, er det for å finne ut meir om kva som gjer oss til menneske. Det handlar om å gå, om å bli og om å stanse rett framfor katastrofen. På vakkert vis skildrar Grytten det vi allereie hadde ein mistanke om: Hjartet er ein einsam jeger.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2020

Format Lydfil

I denne novellesamlingen har Frode Grytten latt seg inspirere av 10 malerier av kunstneren Edward Hopper. Til hvert av bildene følger det en historie.

I novellene møter vi mennesker som befinner seg på ulike stadier i kjærlighetslivet. Noen søker seg tettere innpå den de har valgt som sin livsledsager, mens andre søker fornyet spenning hos andre gjennom utroskap. Handlingen i novellene finner sted på ulike steder i verden - fra New York til Lisboa og Kinsarvik.

Stemningen i novellene er mollstemte og Grytten evner å få frem hvor ensomme hver og en er når det kommer til stykket. Hvilke valg tar vi når vi står overfor et vendepunkt i livet? Velger vi det trygge, kjente og kjære, eller er vi fra naturens side spenningssøkende og alltid på jakt etter noe som kan løfte oss opp fra hverdagens trivialiteter?

Jeg liker Gryttens fortellerstil svært godt. Han tegner skarpe personportretter med enkle ord, og evner å få frem det særegne hos hver og en. Denne novellesamlingen koste jeg meg med!

Ei kunstbok med ti måleri av amerikanaran Edward Hopper. Til kvart bilete har Grytten skrive ei historie om strabasiøse kjærleiksliv. Medan bileta er meistens frå USA på 1930- og 50-talet, er novellene lagt til fleire land i notida, men for meg som lesar spel det knapt noka rolle. Det er mykje den same melankolien som set preget sitt på heile boka. Men det er òg nokre spor av lukke, heldigvis.

Dei sov slik ein søv når ein elskar kvarandre, tett omslyngte og utan å vite kor den eine tar til, og kor den andre sluttar.

(...) det vakre er alltid innan rekkevidd, det er bare å strekke seg ut og ta på det.

... han såg for seg alle typar kjærteikn, alt ein kan gi og ta før ein åpnar seg opp og blir sårbar, før dei lange åra saman gjør det legitimt å gå laus på den andre.

Han visste at han ikkje var nokon stor fotograf, men han sette æra si i å gjøre folk vakre. Han var dyktig til å gjøre folk meir attraktive enn dei i realiteten var. Fotografar kunne snakke om den avgjørande augneblinken så mykje dei bare orka, om korleis dei fanga sjela til objektet, om evna til å gripe sanninga eller visualisere ei innsikt. Det var noko piss. Folk ville ikkje ha sanninga hengande på veggen heime, dei ville ha noko dei kunne leve med.

Etter at ringinga gav seg, lyste telefonen nokre sekund til, sendte ei blå pust ut i rommet, för lyset brått blei kutta.
Elskar du han framleis? spurte James McGregor i mörket.
Ja, svarte ho.

Jeg ba om forslag til gode novellesamlinger og bokelskerene kom med mange gode forslag. Her er en liste over de novellesamlingene som ble anbefalt :)

Rett og slett :)
Si gjerne ifra om noe mangler.

• Evig søndag
  • Unyttig som en rose
  • I morgen var jeg alltid en løve
  • Visning
  • Rom ved havet, rom i byen
  • Ringenes Herre (har startet)
  • Djevelen og Frøken Prym
  • Bly (har startet)
  • Bisettelsen
  • Komapani Orheim
  • Halvbroren (lest)
  • Furuset
  • Monstermennesket
  • Life of Pi (har startet)
  • Game of Thrones bok nr. 1 (har startet)
  • Under nullpunktet
  • Amatøren (lest)
  • Skuggen og Dronninga (har startet)
  • Bikubesong
  • Dødslekene