Rødgrønn

slik jeg ser det

Schibsted 2012 Innbundet

Hva var ideene bak den rødgrønne regjeringen som ble dannet 17. oktober 2005? Hva lovte man egentlig velgerne med den splitter nye konstellasjonen? Senterpartiet skiftet side i norsk politikk, SV gikk inn i regjering for aller første gang, og Arbeiderpartiet valgte å samarbeide med andre . også det for aller første gang siden samlingsregjeringen etter annen verdenskrig. Hva har de rødgrønne lyktes med . og hva har de ikke fått til? Det er spørsmålene en av arkitektene bak samarbeidet, Åslaug Haga, stiller. Men aller mest opptatt er Haga av å drøfte hva som må til hvis prosjektet skal overleve valget i 2013, og hvordan politiske ideer kan og må omsettes til praktisk politikk hvis de skal ha livets rett over tid.

Forlag Schibsted

• "Juleoratoriet" av Göran Tunström
  • "Vente, blinke - eit perfekt bilete av eit personleg indre" av Gunnhild Øyehaug
  • "Genanse og verdighet" av Dag Solstad
  • "Før jeg brenner ned - roman" av Gaute Heivoll