Rim og røre

av (forfatter), Quentin Blake (illustratør) og Arne Ruste (gjendikter).

Gyldendal Tiden 2001 Innbundet

Dahl gjenforteller her kjente historier som den om haren og skilpadden, Hans og Grete og Ali Baba som rim, og gir dem sin egen vri gjennom en dose fantasi og litt grotesk humor.

Nye godbiter for Roald Dahl-elskere - for første gang på norsk. Dette er en rå og morsom samling vers. Her er Roald Dahls mesterlige oppskrift: Ta et knippe kjente eventyr, fabler og fortellinger. Tilsett så en stor dose fantasi, litt grotesk humor, finurlige ordspill og rim. Rør deretter godt om til de gjenkjennelige fortellingene gjenoppstår i nye og ville varianter. Pynt til slutt med Quentin Blakes fornøyelige illustrasjoner. "Rim og røre" innholder blant annet kostelige versjoner av: Keiserens nye klær Hans og Grete Ali Baba og de førti røverne Skilpadden og haren For hva skjedde egentlig da skilpadden kappløp med haren, var det selvgodhet og hovmod som førte til harens fall? Det er all grunn til å tro at langt sluere metoder ble tatt i bruk. ADVARSEL: Passer ikke for mindreårige.Skulle disse parodiske versene gi mersmak, anbefaler vi også " Ramperim og ville vers". Vil du vite mer om Roald Dahls forfatterskap, se "Matilda".

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 2001