Ridderrennet på Beitostølen

mulighetenes arena i 50 år

av (forfatter) og Inge Morisbak (forfatter).

Akilles 2013 Innbundet

Ridderrennet på Beitostølen er ei minnebok over hvordan Ridderrennet oppstod og har utviklet seg gjennom 50 år. Boka er rikt illustrert med bilder helt fra 1960-tallet og fram til i dag. Her er også intervjuer, personlige historier og gode kommentarer. Deltakerne har funksjonsnedsettelser, likevel utfolder de seg i langrenn, skiskyting, alpint, pigging og på dansegulvet. Hver deltaker har sin egen ledsager gjennom hele uka.

Forfatterne har begge sterk og livslang tilknytning til Beitostølen og Ridderrennet.
Inge Morisbak har vært ansatt ved Beitostølen Helsesportsenter siden 1970. Han er en viktig verdibærer og talsperson for fysisk aktivitet for mennesker med funksjonsnedsettelser.
Tor Harald Skogheim har skrevet flere turguider og tallrike turartikler fra Valdres og Jotunheimen. Han er utdannet lærer, og jobber nå som journalist i lokalavisa Valdres.

Forlag Akilles

Utgivelsesår 2013