Rhode Island blues

Flamingo 2001 Heftet

Sophia, noenogtredve år gammel filmklipper bor i London og tror at den eneste slektningen hun har er bestemoren Felicity, som er 83 år gammel og bor i Connecticut i USA. Sophia slites mellom sitt ensomme, men frie liv og lengselen etter å være en del av en familie. En kjæreste i ny og ne er OK, men hvem skal man være sammen med i julen? Hennes nåværende i London virker mer forelsket i en glamorøs stjerne i Hollywood. Felicity er ikke noen gjennomsnittsbestemor. Temperamentsfull, sofistikert, trendig og ganske eksentrisk. Etter hvert som historiene til de to kvinnene rulles opp, kommer fortiden for dagen, både det ubehagelige og det ironiske, og fremtiden blir annerledes enn de begge har tenkt seg.

Forlag Flamingo

Utgivelsesår 2001

Omtalt sted London Connecticut

boken er god- spennende og uvanlig i plottet,gode situasjonsbeskrivelser og jeg ble kjent med og gla i karakterenemen for meg ble det for mange ord- derav 4 i terningkast Hovedpersonen er filmklipper . jeg satt nok fanske ofte og tenkte at her kunne det vært klippet litt- Når det er sagt går jeg løs på neste Fay Velden i dag- og gleder meg

Jeg leser mye.Jeg ser havet og himmelen forandre seg og tenker på å flytte til et annet sted og gjøre noe med livet mitt.Det går fint hvis du tar én dag av gangen.Derfor mener verden at jeg er en taper,men hvorfor skulle jeg bry meg om det?

Men du kom over det.Du glemte det.Du sørget for å glemme,du glemte alt du kunne.Du fortsatte med det som var igjen av livet ditt,gjorde noe ut av det,bare på trass.Du ville ikke lide nederlag.

• "Kjærlighetsbarn" av Joyce Maynard
  • "Auto da Fay" av Fay Weldon
  • "Francis" av Akif Pirincci
  • "Historien om kvinnene i Bagdad - hentet fra Tusen og en natt" av Monica Wegling
  • "Uglen i mørket" av Patricia Highsmith
  • "Andres barn" av Joanna Trollope
  • "Presidentens barn" av Fay Weldon
  • "Stemorens dagbok" av Fay Weldon
  • "Vranglås - roman" av Fay Weldon
  • "Jeg dør, men minnet lever - en personlig betraktning om aids" av Henning Mankell
  • "Glassnøkkelen" av Dashiell Hammett
  • "I steinringens tegn" av Jean-Christophe Grangé