Revolvergutten

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788205461222

EAN 9788205461222

Serie Revolvergutten (1)

Revolvergutten er litt av en leseropplevelse. Her er det drama, spenning og action. Vi blir godt kjent med hovedpersonen. Robin er en 12-åring som vokser opp sammen med en kriminell far. Farfaren er også en kjent skapsprenger. Moren døde i en bilulykke, hun flyktet fra politiet. Robin har en bestevenn, Martin. Martin får lære noen forbryter triks. Martin må lyve for foreldrene sine, ingen voksne ønsker at barna sine skal være venn av Robin. Martin lever i en A4 familie. Pappaen til Robin er nøye på å ha det ryddig i stua, utenfor huset står det bilvrak... Når faren sitter i fengsel stiller onkel Johnny og Iselin opp som reserveforeldre. Dramatikken og spenningen stiger da Robin blir slått ned og faren til Robin blir kidnappet av den russiske mafiaen. Boken og historien er troverdig og godt skrevet. Anbefales både gutter og jenter fra 11 år.

Robin (Hood Evensen) og Martin er bestekompiser. Robin kommer fra en kjent kriminell famille, og nyter derfor stor respekt blant elever, lærere og foreldre. Martin kommer fra en typisk A4 familie, noe som er Robins store skrekk. Men det er greit for Robin å være venn med Martin, for vil bli kriminell.
Både Robins far og hans to onkler er en del av det kriminelle miljøet, moren til Robin døde i en biljakt når Robin var liten.
Nå skal faren til Robin komme hjem fra fengsel, og Robin gleder seg veldig mye.

Det kriminelle miljøet faren og onklene er en del av har endret seg drastisk mens Leo(Robins far) satt i fengsel, det er blitt mye tøffere. Familien har havnet i krangel med russerne og Robin blir truet på livet hjemme av en stor og veldig sint russer. Når faren noen dager senere blir faren kidnappet, starter jakten på kidnapperne for å finne faren, dermed havner Robin og Martin midt i et voldelig gjengopprør der alle er i stor fare.
Det viktigste for Robin er at han ikke bryter taushetsplikten og at Leo(far) kan stole 100% på han.

Kommer de til å finne Leo?
Kommer alle hjem i livet?

Emner:
Vennskap, kriminalitet, familie

Det er uansett dogg på framtiden.

• "Morten og Mahdi forever" av Kim Fupz Aakeson
  • "Ingen andre enn oss" av Mari Moen Holsve