Rett i dass

av (forfatter) og Lars Lenth (gjendikter).

Gyldendal 2006 Innbundet

Noahs far er sikker på at eieren av kasinobåten Coral Queen spyler kloakken fra båten rett ut i havnebassenget, noe som får en tur til den lokale Florida-badestranden til å minne om et toalettbesøk. Men faren kan ikke bevise noe, så han bestemmer seg for å gjøre det han mener er det eneste riktige, å senke båten. Nå er det opp til Noah å gjøre noe. Han er fast bestemt på å ta opp saken der faren slapp. Han skal bevise at Coral Queen driver med ulovligheter i vinnings hensikt. Spørsmålet er bare hvordan.

Suksessforfatteren Hiaasen er tilbake med krim for yngre lesere. Fra et Florida veldig langt fra Disneyland ... Du vet at det blir en spesiell sommer når du tilbringer farsdagen hos faren din i det lokale fengselet ...Noahs far er sikker på at eieren av kasinobåten Coral Queen spyler kloakken fra båten rett ut i havnebassenget, noe som får en tur til den lokale Florida-badestranden til å minne om et toalettbesøk. Men faren kan ikke bevise noe, så han bestemmer seg for å gjøre det han mener er det eneste riktige .; å senke båten. Jepp. I løpet av få dager er båten pumpet, kasinoet i full drift igjen, og faren er bak lås og slå.Nå er det opp til Noah å gjøre noe. Han er fast bestemt på å ta opp saken der faren slapp. Han skal bevise at Coral Queen driver med ulovligheter i vinnings hensikt .; spørsmålet er bare hvordan. Carl Hiaasen er kjent som forfatter av humoristisk krim for voksne. I 2004 kom hans første bok for yngre lesere, «UHU», som har vunnet en rekke høythengende priser, og ligget sammenhengende på bestselgerlistene siden. Årets bok "Rett i dass" handler, i likhet med «UHU», om miljøkriminalitet, korrupte politikere, griske spekulanter, bortreiste politifolk og underlige karakterer av alle slag. www.carlhiaasen.com

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788205352032