Renhetens pris

Gyldendal 2002 Heftet

Historien om en ung prelat og følgene av hans første embedsreise i Inkvisisjonens tjeneste. Det handler om forbudt kjærlighet, djevlebesettelse, hovmod og renhetsvanvidd i et samfunn med religiøse og kulturelle motsetninger.

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788205306592

EAN 9788205306592

Serie Gyldendal pocket

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid 1500-tallet

Omtalt sted Spania

Jeg gledet meg til å lese boka, men ble veldig skuffet. Jeg rett og slett kjedet meg!

Nei, eg veit ikkje. Dette er så vidt eg kan forstå ei bok eg burde like særs godt. Truverdige historiske kulisser. Dramatiske hendingar. Intriger og mysterier. Underforklart. Ei forteljarstemme som er ond utan å innsjå det sjølv. Men, nei. Eg har vondt for å peike på kvar det svikta for meg, men eg greidde ikkje å la meg rive med i denne historia.

Forteljaren er Desiderius, ein døyande spansk inkvisitor, som tenkjer attende på det fyrste ordentlege oppdraget sitt og korleis det feila. Som ung og ærgjerrig geistleg ivra han etter å vere den flinkaste til å fremje den sanne og rette læra, helst så bokstavtru som mogleg. Når det ryktast at djevelen er laus på eit nonnekloster i ein avsidesliggende del av Nord-Spania, gjer han det han kan for å bli den som får take hand om saka. Men det er litt av ein floke å finne ut av kva som eigentleg har skjedd, og bakgrunnen for det. Her krevast det grundige intervju med alle involverte, og inkvisisjonen sine intervjumetoder kan jo til tider vere ganske interessante. Undervegs kjem det også fram opplysningar om hovudpersonen sitt eige opphav.

Hovudpersonen burde vere eit særs interessant objekt for ein psykologisk analyse. Er det bakgrunnen som bortsatt til eit kloster som gjer at han strevar så fælt med å vere den flinkaste i alt? Og forstår han at gjerningane som skal drive bort vondskapen i seg sjølv er vonde? Og kvifor reagerer han så voldsomt på sine eigne kjønnsdrifter? Men, av ein eller annan grunn mista eg interessa for heile personen undervegs i boka, og kjem ikkje til å bruke så mykje energi på å gruble på dette.

Eg las denne boka saman med gretemor sin lesesirkel, diskusjonstråden for boka er her. Heldigvis var det fleire av dei øvrige deltakarane som fekk betydeleg meir ut av boka enn det eg gjorde.

På et dunkelt sted i min livshistorie ble mitt minne revet over og stykket opp i en rekke blodige trevler.

-- Ilden skal komme til å brenne, ropte jeg plutselig med høy røst. -- Dens hete og rensende flammer skal reise seg mot himmelen og ikke slukkes før hver vantro faller på kne og bekjenner at Gud er Herren.

Jeg bare elsker loppemarkeder. Spesielt når jeg kan komme en time før stengetid på en søndag og bare fråtse i bøker til en slikk og ingenting, det vil si 6 kroner pr. bok. Kvaliteten på bøkene overrasker meg hver gang, veldig mange av de ser ikke ut til å være leste. Så får jeg bare håpe at jeg får lest de etter hvert. Nesten halvparten av de har jeg hatt på ønskelisten min.
Så lørdag og søndag har jeg vært inne i det vi kansje kan kalle en salig "bokrus." Deilig.

Her er det litt av hvert! Bøkene kommer litt hulter til bulter, og er ikke rangert. Det er vanskelig å gjenkalle i detalj hva som er årsaken til at jeg husker akkurat disse titlene som leseopplevelser utenom det vanlige. Det hadde absolutt vært plass til flere bøker på lista, og mange av titlene kunne utvilsomt vært bytta ut med andre, jeg ser blant annet at det er altfor få Dag Solstad-titler her. Dette er ikke et forsøk på å lage ei liste over tidenes beste bøker. Hadde jeg prøvd å lage ei slik liste, ville den sett annerledes ut.

Loppemarked? Bøkene på denne lista sendes til loppemarked tirsdag 12/2-2013

gamle favoritter

Var boksalg på det det lokale biblioteket her i bygda, kr 10 pr bok. Måtte ha med meg tre stykker - den ene hadde jeg fra før, viste det seg. Bøkene var blitt lånt ut sist hhv 30. juni 2007, 2. juli 2007 og 10. mars 2005 - synd at de står og støver ned i hyllene...

• "Skjøgens bok - roman" av Bergljot Hobæk Haff
  • "Sigbrits bålferd - roman" av Bergljot Hobæk Haff