Rene hender

en Eveline Enger-krim

Tiden 2013 Heftet

Dette er den andre boka om Eveline Enger og Jack Larsen.

Eveline Enger har etablert en ny tilværelse med ny jobb i meglerhuset Acora Securities, ny leilighet og ny kjæreste. Hun forsøker å tenke positivt, slik psykiateren hennes har formant. Forsøker å fokusere på karrieren. Men det blir vanskelig når fortiden nekter å la henne være i fred.

Jack Larsen i Økokrim etterforsker et brutalt drap på finanstoppen Gabriel Grimsmo, og Jack vender seg nok en gang til Eveline for å få. innsidekunnskaper fra den lukkede finansbransjen. Eveline er i utgangspunktet avvisende, men når det skjer enda et drap med klare forbindelser til firmaet hun jobber i, har hun ikke noe valg.
Snart befinner Eveline seg i en umulig situasjon, der hun må mistenke alt og alle. Til og med sin egen familie.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2013

Serier Tiden pocket Eveline Enger og Jack Larsen (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oslo

Herlig spenning! Eveline Enger er bare herlig!

Gledet meg veldig til denne oppfølgeren, da Pokerfjes bare var en herlig og litt annerledes spenningsbok. Rene hender innfridde ganske godt. Følte innimellom at det ble litt for fantastisk eller usannsynlig. Gleder meg til neste bok, da det lå tydelig i siste setning at saken ikke var ferdig, her skjer det mer!

Artig å følge Eveline i hennes personlige problemer, poker, alkohol, penger, tapet av faren, men samtidig litt irriterende å se at hun gir veldig blaffen i det psykologen sier.

spennende- troverdig- en pageturner !!! Jeg leste på sewngen og drømte plottet videre i natt det må være kvalitets-stempel

Det gikk i døren, en heseblesende Arve Juliussen hadde løpt så sleiken hang over på gal side av det unaturlig brune hodet hans.

Som bokblogger så hender det en sjelden gang at en får æren av å bli sitert på omslaget. Jeg holder oversikten over "mine" blurber her.

• "Hjerteknuser - thriller" av Arild Aspøy
  • "Påskekrim 2018 - 17 kriminalnoveller" av Anne B. Ragde