Ren samvittighet

av (forfatter) og Helge Winther-Larsen (oppleser).

Lydbokforlaget 2014 CD

Dette er den fjortende boka om advokaten Svend Foyn.

Svend Foyn blir kastet ut i sin vanskeligste sak noen sinne, inn i et mysterium som på dramatisk vis skal komme til å utfordre hans egne holdninger i jakten på rettferdighet.

Hva skjedde med Elvira Widerberg? Bit for bit, lag for lag, avdekkes nye fortellinger bak småbyens pene fasade. Ingen er uten hemmeligheter, alle har sine.

Den kritikerroste krimforfatteren og sosiologen Jan Mehlum går tett inn på virkeligheten i sin fjortende roman med tønsbergadvokaten Svend Foyn som fortellerstemme. Det er der alt sammen, kjærlighet og hat, svik og begjær. Og noen må betale prisen. Alt vår advokat opplever har skjedd eller kommer til å skje. Derfor tar fortellingen tak i leseren, vrir og vrenger på våre forestillinger og fordommer, for til slutt å presentere oss for en slags løsning.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2014

Format CD

Serie Svend Foyn (14)

Genre Krim

Omtalt sted Tønsberg

Jeg lyttet meg gjennom denne i rekordfart. Denne boka har det meste jeg forlanger av en god krim. Driv, snerten humor, spennende plott, overraskende vendinger og solid håndtverk. Samt en god oppleser.
Her er min bloggomtale.

deilig- akkurat passelig krim med Foyns humor til å humre over- Jeg storkoste meg

Svend Foyn nr 14

Privatetterforsker Gunnar Stranda var en mann av få ord. At han hadde en gullfisk som sin nærmeste venn, virket fullkomment naturlig.

Satser på et bedre leseår enn 2013, som ble et år med alt for lite lesing. Finnes så mange bøker der ute jeg har lyst til å lese, så årets nyttårsforsetter må være å la Candycrush vike plassen til fordel for andre og mer givende gjøremål, som for eksempel lesing. Så får vi se når 2014 er over om jeg klarte å oppfylle fortsett mitt :)

Bøker jeg vil anbefale av norske forfattere!

• "Fornemmelse av skyld - kriminalroman" av Jan Mehlum
  • "Et hardt slag - kriminalroman" av Jan Mehlum