Reisen til det ytterste hav

en filmbildebok

av (forfatter) og Elisabeth Bjørnson (oversetter).

Gyldendal 2010 Heftet

Dette er den tredje boka som er blitt utgitt om Narnia, men er den femte i leserekkefølgen.

Bildeboka med handling og foto fra den tredje Narnia-filmen som har premiere desember 2010.

Lucy og Edmund må tilbringe ferien hos ekle fetter Eustace. I Lucys rom henger det et bilde av en skute de kjenner igjen fra Narnia. Eustace tror ikke på Narnia, men en dag blir bildet levende og bølgene trekker dem ut i havet. Sammen med prins Caspian blir barna med på en eventyrlig reise.For over 50 år siden skapte C.S. Lewis et univers fylt av spenning, fantasi og magi. Han kalte det Narnia, og siden den gang har millioner av lesere over hele verden funnet veien dit gjennom de sju bøkene som er blitt en av barnelitteraturens store klassikere, og som også er dramatisert og filmet.Illustrert av Pauline Baynes.

ISBN13 9788205406414

EAN 9788205406414

Serie Legenden om Narnia (5)

Genre Fantasy Klassisk litteratur

I denne fortsettelsen av "Prins Caspian" og hans eventyr videre i Narnias verden sammen med Lucy, Edmund og nykommeren Eustace følger vi dem i jakt etter savnede personer fra Narnias fortid. De to foregående bøkene leste jeg for de to eldste barna mine (da 5 og 7) og de hang sånn greit med, og da fikk de se filmatiseringen i etterkant noe de synes var stas. Denne var noe vanskeligere for dem å følge med og jeg måtte gi meg med lesingen noe over halvveis i boken. Jeg fortsatte litt på egenhånd og leste den ut, selvom jeg har sett filmen før, så hadde jeg glemt mye etter drageforvandlingen. Kanskje ikke like god som de to første, men en god avslutning på Lucy og Edmunds eventyr i Narnia.

“It isn't Narnia, you know," sobbed Lucy. "It's you. We shan't meet you there. And how can we live, never meeting you?" "But you shall meet me, dear one," said Aslan. "Are -are you there too, Sir?" said Edmund. "I am," said Aslan. "But there I have another name. You must learn to know me by that name. This was the very reason why you were brought to Narnia, that by knowing me here for a little, you may know me better there.”

1/5 2010 -> 1/5 2011

Bøker jeg har lest i 2011, både første gang og som er lest på nytt :)

1 av flere dette-vil-jeg-lese-lister. ^^

Jeg vil lese masse bøker.
Skulle gjerne ha hatt et helt bibliotek.

• "Den siste striden" av C.S. Lewis
  • "Sølvstolen" av C.S. Lewis