Reisen

en pilegrim i åndens rike

Luther 2001 Heftet

Forfatteren er vår guide på reisen som har form av en vandring i likhet med den store utferden fra Egypt. Vi føres gjennom gold ørken og over høye fjell. Forfatteren hjelper oss til å forholde oss til en rekke åndelige trosprøver: tvil, distraksjon, fristelse, trøtthet, tomhet og lav selvfølelse. Han fører oss sammen med kjente medvandrere som Martin Luther, John Burnyan, C.S. Lewis og Dietrich Bonhoeffer.

Den kristne tro er som en reise.
Tidvis byr den på stor spenning og mange gleder. Andre ganger kan risen oppleves slitsom og trøstesløs. Hva kan vi gjøre med det?
Denne boken hjelper oss til å finne svar. Framfor alt oppmuntrer den oss til å la oss oppmuntre av enkelte av dem som har tatt denne reisen før oss.
Alister McGrath er vår guide på reisen som har form av en vandring i likhet med den store utferden fra Egypt. Vi føres gjennom gold ørken og over høye fjell. Forfatteren hjelper oss til å forholde oss til en rekke åndelige trosprøver: tvil, distraksjon, fristelse, trøtthet, tomhet og lav selvfølelse. Han fører oss sammen med kjente medvandrere som Marin Luther, John Bunyan, C.S. Lewis og Dietrich Bonhoeffer.
Reisen er skrevet av en av Englands mest profilerte kristne forfattere. Boken er et kart for moderne mennesker som gjerne til utforske noen av troens hemmeligheter, men som kanskje synes at de store kristne klassikere er for utilgjengelige . foreløpig.

Forlag Luther

Utgivelsesår 2001

Likesom hjorten stunder
etter bekker med rennende vann,
slik stunder også min sjel
etter deg, min Gud.

(Salme 42)

Hvordan får jeg tak i denne?