Reddhare

av (forfatter) og Rune Larsstuvold (oversetter).

Pegasus 2007 Innbundet

Et offer velges ut på Euston jernbanestasjon, morderen følger etter henne hjem og kveler henne foran hennes eget barn. Når man samtidig finner et lik ved Kings Cross stasjon, og det viser seg at dette offeret er drept på samme måte, må kriminalførstebetjent Tom Thorne konkludere med at de har med to forskjellige mordere å gjøre. Dette er den andre boka om Tom Thorne.

Forlag Pegasus

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788244200349

EAN 9788244200349

Serier Pegasus spenning Tom Thorne (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted London

Billingham er blitt en av mine favorittforfattere. Minner litt om Jussie Adler Olsen som jeg også liker veldig godt. Boken har en bra fortelling, reelle personer og dialogene dem imellom er med på å skape et rått samfunn som er med på å få leseren i den rette stemningen.

Det vil bli livstid, ikke sant? Jeg kommer ikke ut igjen... Thorne prøvde alltid å la være å tenke på rettsaken. Han måtte avgi forklaring i retten, naturligvis, men den egentlige jobben hans, hvis han hadde gjort den skikkelig, var over da. Han var vanligvis i gang med den neste. Av og til, mer enn av og til de siste par årene, hendte det at en eller annen idiot av en dommer - et fossil som ikke visste hva rapmusikk var og trodde kvinner i korte skjørt bad om det - kunne rote det ordentlig til for alle : Skaffe seg overskrifter og undergrave måneder, kanskje år med politiarbeid ved å avsi dom over en drapsmann av en størrelse som tilsvarte straffen for manglende tilbakelevering av bøker til biblioteket...

Den eneste formen for ombøblering eller flytting av personlige eiendeler som han hadde tro på, hadde med innbruddstyver og helere å gjøre.

• "Brennende jente" av Mark Billingham
  • "Slappfisk" av Mark Billingham