Red Dog

av (forfatter) og Alan Baker (illustratør).

Vintage 2002 Heftet

I 1998 var forfatteren i Perth, Australia, for å delta på en litteraturfestival. Han fikk øye på en statue av Røde Hund, og bestemte seg for at ham måtte finne ut mer om denne bemerkelsesverdige hunden. I denne boken får vi historien om Røde Hund, en fri og selvstendig hund med en enorm appetitt på livet og nysgjerrighet på verden. Røde Hund fartet rundt i det enorme Vest-Australia, dels på egne fire bein, dels med annen transport når han trengte det. Han gjorde seg til venns med buss-sjåfører og togpersonell og reiste gratis med offentlige kommunikasjonsmidler, foruten at han utviklet en fantastisk haiketeknikk. Og han slo seg sammen med de han likte spesielt godt.

Forlag Vintage

Utgivelsesår 2002

Omtalt sted Australia

For alle og enhver kommer det en tid da hellet svikter oss. Lykken slutter å smile til oss og vi må berede oss på vår siste kamp. Noen er fysisk alene når de dør, og andre er det ikke. Men det er uansett ikke mulig å ha følge på ferden gjennom den siste mørke tunnelen ved livets slutt.

• "Hvitt på svart" av Ruben David Gonzales Gallego
  • "Det svake kjønn" av Nini Roll Anker