Reckless

hud av stein

av (forfatter), Lionel Wigram (medforfatter), Cornelia Funke (illustratør) og Ute Neumann (gjendikter).

Cappelen Damm AS 2010 Innbundet

Lenge har Jacob Reckless vært den eneste av brødrene Reckless som har reist til verdenen bak speilet. Han har denne verdenens hemmeligheter og skatter for seg selv, men nå har den yngre broren hans fulgt etter ham, og han er i ferd med å forvandles til et uhyre. Jakob må prøve å redde broren sin fra denne skjebnen.

Ny fantasy fra forfatteren bak Blekkhjerte-trilogien. Møt brødrene Reckless, som reiser til en verden bak speilet og deltar i et halsbrekkende kappløp med tiden for å finne en kur mot den sykdommen som er i ferd med å omskape den ene av dem til stein.
Jacob Reckless må leve opp til navnet sitt. Broren hans, Will, er i livsfare etter å ha fulgt etter storebroren inn i en annen verden. En verden som har vært Jacobs hemmelige tilfluktssted etter at foreldrene deres døde. En verden av mørk fortryllelse - gleder og lidelser. En verden av eventyr og mareritt.
Det hviler en forbannelse over Will Reckless - han er i ferd med å forvandles fra gutt til uhyre - med mindre Jacob klarer å redde ham. Men hva er kjærlighetens pris? Og hvem skal i så fall betale den? Er blod tykkere enn vann? Jacob har ikke lang tid på seg. Når den røde månen viser seg, er tiden ute...

Forlag Cappelen Damm AS

Utgivelsesår 2010

ISBN13 9788202331177

EAN 9788202331177

Genre Fantastisk litteratur

Power. Like wine when you have it. Like poison when you lose it.

It's always like that with peace, isn't it? Always to someone's detriment, already sowing the seed for the next war.

Who wants peace when you can have victory?

Det er mange gode bøker for ungdom som har kommet ut i høst, og siden det ikke alltid er like lett å følge med på for alle interesserte tenkte jeg ut å legge det ut her. Bøkenes rekkefølge har med sjanger å gjøre, ikke personlig preferanse.

Bokhyllene hjemme er så fulle at de flyter over og vi har satt bremsene på når det gjelder bokkjøp. Bremsene er fortsatt på, men idag sviktet de meg helt, og det resulterte i 11 bøker til meg selv og 4 til barna. Posesalg er rota til kaos i hjemmet vårt ;)

Oppdatering 13.mai:
Jeg ga ei bok fra meg, og kom hjem med 15, FEMTEN, bøker....De finner du fra og med bok nr 16 på lista :)

Oppdateres jevnlig

Midt i alle bøkene jeg ikke tidligere har lest, havner Harry Potter, igjen, de er alltid verdt å lese gjennom! Igjen og igjen og igjen;)