Ravn

corvus crokax

av (forfatter) og Lise Myhre (illustratør).

Gyldendal 2017 Innbundet

Bli med og opplev livet til den fascinerende, svarte fuglen.

Vi følger en ravn som lever i den norske fjellheimen gjennom ett år, fra den hakker seg gjennom skallet i egget på seinvinteren til den roer seg på kvisten sammen med kjæresten sent om høsten etter mange dramatiske hendelser. Denne sakprosafortellingen er løftet fram av Lise Myhres gjenkjennelige strek.
Boka består av en spennende, fortellende sakprosatekst, morsomme illustrasjoner og masse fakta/foto.
Dette er den fjerde naturboken Borge og Myhre samarbeider om. De tre første bøkene handlet om Brunlangøre, Kongeøyenstikker og Steinhumle.
Om Steinhumle skriver Aftenposten: «Genistreken i boken er den fine balansen Synnøve Borge har valgt mellom individ, art og humler generelt. ... Vi kan slå fast at Borge har lyktes som balansekunstner. ... Også Lise Myhre vokser fra bok til bok i denne serien. Her er både flotte innslag av komikk og overbevisende naturtro illustrasjoner.»

ISBN13 9788205497481

EAN 9788205497481