Rampete Robin og mumiens forbannelse

av (forfatter), Dagny Holm (oversetter) og Espen Beranek Holm (oppleser).

Lydbokforlaget 2008 CD

Rampete Robin klarer å lure til seg gull-dingsen til Perfekte Peter, men blir oppdaget av mamma og må levere den tilbake. I butikken klarer han ikke å dy seg. Han begynner å åpne og titte ned i de andre kykeliky-eskene etter flere dingser. Perfekte Peter og katten blir dessuten surret inn med dorull og ser ut som mumier, til mammas fortvilelse.

I denne boken holder Rampete Robin på med favoritthobbyen sin - samle på Gizmoer som ligger inni eskene med frokostblanding. Han har også en grusom tid med rettskrivningsleksene sine, setter ut et rykte om at det er hai i svømmebassenget og skremmer Perfekte Peter med mumiens hevn. Han er rampete, helt spinnvill - totalt UMULIG! Rampete Robin går sin seiersgang verden over: En sjarmerende bølle som det egentlig ikke er særlig mye vondt i. Det er bare det at han ikke passer inn noen steder.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2008