Rampete Robin og den avskyelige snømannen

av (forfatter), Dagny Holm (oversetter) og Espen Beranek Holm (oppleser).

Lydbokforlaget 2008 Lydfil

Rampete Robin må gjøre alt han kan for å lage den beste snømannen. Premien er nemlig gratis iskrem for et helt år. Vi er også med Rampete Robin når han prøver å tjene penger på å sminke folk og når yndlingsforfatteren besøker skolen hans.

Han er rampete, helt spinnvill - totalt UMULIG! Rampete Robin er her! Og vi vil elske ham ... En sjarmerende bølle som det egentlig ikke er særlig mye vondt i. Det er bare det at han ikke passer inn noen steder. Isfabrikken Frysefrost har utlyst en konkurranse om å lage den flotteste snømannen. Vinneren får gratis iskrem i ett år. Robin går seiersikker i gang med jobben; han synes allerede han kjenner smaken av alle favorittisene sine. Som vanlig tyr Robin til ufine knep for å vinne. Det samme gjør han da han stjeler Gretne Gretes forretningsidé om å tilby forvandling av utseendet til interesserte kunder.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2008

Format Lydfil

Serie Rampete Robin

Genre Humor

Hjelmen til den avsylige snømannen lå på siden på bakken.Alt som var igjen av Robins snømann var ... Peters kvise, med sine to svarte steinøyne. En stor, blå sløyfe var festet til toppen.