Rainbow 6

av (forfatter) og Henning Kolstad (oversetter).

Tiden 2000 Heftet

John Clark er nettopp utnevnt til sjef for en internasjonal spesialenhet som skal motarbeide terrorisme. Han er utålmodig og vil komme i gang. Men når det viser seg å bli altfor mange oppdrag, blir han mistenksom og spekulerer på om det er en sammenheng mellom de mange hendelsene, eller om han blir testet. Imidlertid hadde han aldri kunnet forestille seg den trusselen som terroristene viser seg å utgjøre.

Verdens fremste eksperter på tekniske og militære ressurser blir konfrontert med en global krise i en av Tom Clancys mest rystende thrillere. John Clark, også kjent som CIA-agent fra Ryan-bøkene, er nyutnevnt leder av antiterrorgruppen Rainbow. Sammen med sine nærmeste medarbeidere gjør han en grusom oppdagelse: En amerikansk gruppe miljøfanatikere, ledet av toppsjefen for et farmasøytisk konsern, vil befri jorden for mennesker ved å sette ut et robust pestvirus på OL-stadion i Sidney i år 2000! Kun et par tusen aktivister skal overleve i en luft-tett leir i Kansas. Oversatt av Henning Kolstad.Tom Clancy (f.1947) er opphavsmannen til sjangeren "teknothriller". Siden debuten, Jakten på Rød Oktober (1986), har han stadig imponert med sine omfattende kunnskaper om moderne våpensystemer, teknologi og terrorisme.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2000