Radiogrøss 3

av (forfatter), Odd Refsdal (oversetter) og Radioteatret (utgiver).

Lydbokforlaget og NRK 2007 Lydfil

Beklager, feil nummer: Mrs. Henderson er hypokonder, syk og sengeliggende. I det hun prøver å ringe sin mann får hun feil nummer, og overhører en telefonsamtale mellom to menn som planlegger et mord. Når kvinnen forstår hvem offeret er, forsøker hun desperat å varsle andre om mordet. Heisen til 18. etasje: Stella Rhodes' mor ble myrdet for mange år siden. Den siktede mannen ble dømt mye på grunn av Stellas vitneforklaring, og under rettsaken truet han med å hevne seg. Nå er Stella overbevist om at den sammen mannen har dukket opp som heisfører i blokka der hun bor. I rollene: Wenche Foss, Vegard Hall, Einar Vaage, Tryggve Larssen, Randi Brænne, Frank Robert, Claus Wiese, Johannes Eckhoff m.fl.

To nifse historier av radioens grøsserdronning Lucille Fletcher:
Beklager, feil nummer
Mrs Henderson, hypokondrisk syk og sengeliggende, prøver å ringe til sin mann. Hun kommer hun inn i en samtale mellom to menn som planlegger et mord. Hun prøver å varsle andre - mer og mer desperat etter hvert som det går opp for henne hvem som skal myrdes. Wenche Foss gjør en av sitt livs store radioprestasjoner i hovedrollen.
Heisen til 18. etasje
For mange år siden ble Stellas mor myrdet. Mannen som ble dømt for drapet, blant annet på grunn av Stellas vitneprov, svor at han skulle hevne seg. Nå har høyhuset hvor Stella bor fått en ny heisfører, og hun er ikke i tvil: Det er morderen. Hva skjer hvis hun og han blir alene i heisen til 18. etasje?

Forlag Lydbokforlaget NRK

• "Ekko fra glemte graver" av Edith Ranum
  • "Kadaverkvartetten" av Edith Ranum
  • "God aften, mitt navn er Cox - farlig selskap" av Rolf Becker
  • "Knut Gribb - dødsguden fra Amazonas" av Tor Edvin Dahl
  • "Knut Gribb : dødebokens vokter ; Knut Gribb : havdypets røst" av Eirik Ildahl
  • "Spill med ukjent motiv" av Edith Ranum
  • "Knut Gribb - djevlebjørnen fra Dauingmyra" av Jan H. Jensen