Prinsesse Sultanas kamp

av (forfatter) og Elsa Frogner (oversetter).

Egmont 2002 Heftet

Dette er fortsettelsen på de to tidligere bøkene "Prinsessen" og "Arabias døtre". I denne boken oppdager prinsesse Sultana flere grusomme ting som skjer innen hennes egen familie. En ung niese blir giftet bort til en gammel mann som alle vet er en brutal misbruker. En fetter har et harem av unge innkjøpte jenter som holdes innelåst, og som misbrukes av de mannlige slektningene i palasset. Hun tar noen unge slektninger på fersk gjerning mens de holder på å misbruke en ung jente fra Pakistan. Sultana danner en kvinnegruppe som sammen kjemper mot kvinneundertrykkelsen i hjemlandet.

Forlag Egmont

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788204076601

EAN 9788204076601

Serier Virkelighetens verden Prinsesse Sultana (3)

Omtalt sted Saudi-Arabia

• "Da Vinci-arven" av Lewis Perdue