Prinsesse Daisy

Hjemmets bokforl. 1981 Innbundet

Det begynner i Sankt Petersburg ved århundreskiftet. Livet ved hoffet er en evig fest. Men det kalde gufset fra revolusjonen slukker glansen. Fyrst Valensky og hustruen tar med seg et Russland i miniatyr og flykter til Sveits. Først i moden alder forelsker sønnen Stash seg i filmskuespilleren Francesca Vernon, gifter seg med henne og får barna Danielle og Daisy. Etter å ha mistet hele formuen, får Daisy jobb i et reklamefilmselskap. Og det eneste som opptar henne, er å skaffe penger nok til å sørge for at fortiden blir glemt for alltid.

Forlag Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 1981