Pretty baby

hvor langt er du villig til å gå?

av (forfatter) og Mona Berge (oversetter).

HarperCollins Nordic 2016 Innbundet

Et tilfeldig møte blir starten på et nett av løgner i denne nye, fantastiske psykologiske thrilleren fra Mary Kubica - forfatteren bak tittelen The Good Girl.

En hjemløs tenåringsmamma. En omsorgsfull husmor. En familie som risikerer å bli splittet.

Heidi Wood har alltid vært en medfølende person. Hun driver med veldedighet og tar seg av hjemløse katter. Likevel blir hennes mann og datter forskrekket da hun en dag kommer hjem med den unge, hjemløse kvinnen Willow og en fire måneder gammel baby. De neste dagene hjelper Heidi den unge kvinnen på beina, men da ledetråder til ungjentas fortid begynner å bli avslørt, må Heidi finne ut hvor langt hun er villig til å gå for å hjelpe en fremmed.
Det som først var en godhjertet handling, utvikler seg snart til en halsbrekkende historie.

Forlag HarperCollins Nordic

Utgivelsesår 2016

ISBN13 9788202465803

EAN 9788202465803

Serie HarperCrime

Genre Thrillere

God psykologisk thriller.Boken holder på spenningen til siste slutt.Vi får se litt og litt fra alle tre personenes perspektiv underveis, den hjemløse jenta, Heidi(kvinnen som tar med seg jenta og babyen hjem til seg )og mannen hennes Chris. I motsetning til mange andre som forsøker seg på denne fortellerstilen, synes jeg Kubica klarer å holde den røde tråden godt.Persongalleriet er lett å holde styr på.

Alt som leses i 2017 havner her, i den rekkefølgen lesingen avsluttes i.
Skriver kortfattet notater om boka:
-handling / tematikk
-leseropplevelse
-favorittsetning
-nye ting jeg lærte
-annet jeg biter meg merke i

• "Good girl - ingenting er som du tror" av Mary Kubica
  • "Ekteskapspakten" av Michelle Richmond