Presten i Mitford

av (forfatter) og Oddvar Nilsen (oversetter).

Lunde 2000 Innbundet

Mitford er en vakker koselig småby. Akkurat når den omsorgsfulle småbypresten tenker at det er på tide med en forandring, skjer det plutselig en masse ting. En eierløs hund, stor som en bil, følger presten hjem og nekter å forlate ham. En gretten gutt blir kastet inn i hans liv. Hans tiltrekkende nabo begynner å bruke stien inn til huset hans, og vekker følelser han ikke har kjent på mange år.

Mitford er en slik småby som du drømmer om å slå deg ned en gang. Den er vakker som et maleri, og alle har tid til å stoppe opp å slå av en prat. Men akkurat når den omsorgsfulle småbypresten tenker at det er på tide med en forandring, skjer plutselig en masse ting. En eierløshund, stor som en bil, følger presten hjem og nekter å forlate ham. En gretten gutt blir kastet inn i hans liv. Hans tiltrekkende nabo begynner å bruke stien inn til huset hans, og vekker følelser han ikke har kjent på mange år. En bok med fargerike skikkelser, sjarm og humor.

Forlag Lunde

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9788252032901

EAN 9788252032901

En humoristisk bok om en prest på et landsens sted, der alle kjenner alle. Presten bor alene og han har stor omsorg for sine sognebarn. Det utspiller seg mange morsomme episoder, også mange triste, men presten har gode løsninger på de fleste problemer.
Dette er bok nr.1. Det finnes 2 til som jeg helt sikkert kommer til å lese.

I virkeligheten fant han hunden mer oppmerksom enn mange i menigheten. På den annen side var det ingen i menigheten som åpenlyst begynte å klø seg med stor iver i andres påsyn.

Jeg gikk på fylla i 30 år. 30 år. Det forundrer meg den dag i dag. Jeg signerte kontrakter, hadde utpakninger, kjørte bil, fløy, ledet møter og var pussa nesten hele tiden.
Jeg mistet tre koner, ni jobber, fire hus, to barn og et ben. Det eneste jeg ikke mistet var selvrespekten, og det skyldtes at jeg ikke hadde noen.

• "Lys i vinduet" av Jan Karon
  • "Åsene rundt Mitford" av Jan Karon