Predikanten ; Steinhuggeren

av (forfatter), Gry Brenna (oversetter), Trini Lund (oppleser) og Kirsti Grundvig (oppleser).

Lydbokforlaget 2009 Lydfil med spiller

Predikanten: Tanja ble funnet drept i en fjellkløft i Fjällbacka. Begravd under liket av henne finner politiet skjelettene av ytterligere to kvinner som har vært savnet siden 1979. Spørsmålet er om det kan være samme morder, eller om det er en ny morder som har blitt inspirert av de gamle drapene. Dette er den andre boken om Patrik Hedström og Erica Falck. Steinhuggeren: En hummerfisker finner liket av ei lita jente i en av teinene sine. Obduksjonen av syv år gamle Sara viser at hun har ferskvann i lungene. Noen har tatt livet av henne og siden kastet henne på havet. Dette er den tredje boken om Patrik Hedström og Erica Falck.

"Predikanten": En liten gutt sniker seg en sommermorgen ut for å leke ridder i en kløft i Fjällbacka. Leken tar brått slutt da han får øye på en død kvinne. Begravet på stedet der kvinnen blir funnet, oppdager politiet skjelettene av ytterligere to kvinner. Står politiet overfor en ukjent drapsmann som dreper igjen etter et opphold på mer enn tjue år? Eller dreier det seg om en sinnssyk morder som søker inspirasjon i de gamle drapene? "Steinhuggeren": En hummerfisker finner liket av ei lita jente i en av teinene sine. Obduksjonen av syv år gamle Sara viser at hun har ferskvann i lungene. Noen har tatt livet av henne og siden kastet henne på havet. Og noen må ha fôret henne -- med aske? For Sara har aske i munn, mage og lunger. To andre barn utsettes senere for forsøk på askemating. Asken har en lang og makaber historie og er nøkkelen til mysteriet.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2009

Format Lydfil med spiller

Serier Digibok Patrik Hedström og Erica Falck (2-3)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige