Eliteserien

av (forfatter) og Frode Øverli (illustratør).

Egmont serieforl. 2009 Innbundet

Boken inneholder striper og søndagssider fra mai 2000 til februar 2001, og inngår som den femte i en serie bøker som presenterer tegneserien Pondus komplett og kronologisk. Med ekstramateriale.

Eliteserien - som for første gang presenterer Pondus komplett og kronologisk - er en obligatorisk investering for alle seriøse Pondusfans. Her får du i tillegg et dypdykk i Frode Øverlis varierte seriekarriere, der alt fra Pyton-serier til menighetsblad-illustrasjoner inkluderes. Dessuten kommenteres en haug striper av Øverli selv, samt av andre forståsegpåere i redaksjonen. I bok 5 samles striper og søndagssider fra mai 2000 til februar 2001. Andre høydepunkter er julehistorien "Jokkes jul" fra 2000 - som er første del av Frodes lange, lattervekkende og emosjonelle epos om Jokkes faderlige opphav. Vi byr også på spesialhistorien om Jokke og Pondus på fisketur, en innsiktsfull artikkel om Else samt covertegningene fra de første Pondus-bladene. Og som en ekstra godbit har vi gravd fram miljøflyverne Pipp og Papp - til glede for nye lesere og til ergrelse for Frode.

Forlag Egmont serieforl.

Utgivelsesår 2009

Serie Pondus eliteserien (5)

Genre Humor

• "Eliteserien - 9" av Frode Øverli