17 i nøtten

av (forfatter) og Frode Øverli (illustratør).

Egmont 2018 Innbundet

Nok en gang skrur Pondus forsterkeren opp til 11! Etter over 20 år med Pondus i rockeform, er det ingen tegn på at Frode vurderer å dra ut ledningen. Der andre tegneserier etter noen år begynner å spille P1-pop på giktbrudne bein, gønner Pondus fortsatt på med høye kneløft og hylende gitarer.

Årets bok er intet unntak. Med tittelen «17 i Nøtten» vet vi hva vi har i vente: Det blir som vanlig en heidundrende hyllest til rock med hår på ryggen, fotballtaklinger med brev og besøksforbud og lemfeldig omgang med tøysevann. «17 i Nøtten» gir oss blant annet svar på hva som skjedde da Jokke fant et par cowboyboots fra ungdomstiden. Vi får også bli med på et nytt kapittel i de to kompisenes liv, da Jokke og Camilla kjøper nabohuset til Pondus og Beate. Alt levert med den tøylesløse galskapen og verbale fintene vi forventer fra Norges desidert beste stripetegner gjennom tidene. 17 i Nøtten. Du er nøtt til å ha den!

Forlag Egmont

Utgivelsesår 2018

Serie Pondus (17)

Genre Humor

Etter en høst med faglitteratur var det akkurat det jeg trenge! :D Øverli leverer!

Siden det nå bare er en måned igjen av 2018 er det på tide med en liste for 2019 som jeg bl a kan flytte over bibliotekbøkene og andre som jeg ikke blir ferdig med i år.

• "Minus 18 på det ene øyet" av Frode Øverli
  • "Rutetid - 4" av Frode Øverli