Politika

av (forfatter), Martin Greenberg (forfatter) og Henning Kolstad (oversetter).

Tiden 1999 Heftet

Russlands president dør plutselig, og etterlater seg et land i kaos. Det er matmangel, og folket er i nød. En av lederne vender seg til den amerikanske presidenten for hjelp. Så blir USA rystet av et terrorangrep der mistanken rettes mot det russiske parlamentet. Den amerikanske forretningsmannen Roger Gordian bestemmer seg for å finne de som står bak bombingen, og ber kommandostyrken Sword ta afffære. Dette er den første boka i Maktspill-serien.

Året er 1999. Russlands president dør plutselig, og landet kastes ut i løvløse og kaotiske tilstander. Tre politikere deler makten inntil det kan holdes valg. Dette utløser et bombeattentat som ryster USA. Det ser ut til at det russiske parlamentet står bak. Den amerikanske kommandostyrken Sword blir stilt overfor umenneskelige utfordringer. Dette er første bok i Maktspill-serien, skrevet av Tom Clancy og Martin Greenberg. Oversatt av Henning Kolstad. Tom Clancy (f.1947) er opphavsmannen til sjangeren "teknothriller". Siden debuten, Jakten på Rød Oktober (1986), har han stadig imponert med sine omfattende kunnskaper om moderne våpensystemer, teknologi og terrorisme.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 1999