Plantebasert kosthold

hvorfor du bør spise grønnere, og hvordan du gjør det i praksis

av (forfatter), Tanja Kalchenko (forfatter), Mari Hult (forfatter) og Sara Johannessen (foto).

Frisk forlag 2019 Innbundet

Hvordan kan jeg spise plantebasert, og være trygg på at jeg får i meg nok næring? Hvilke tilskudd trenger jeg? Overlever jeg uten kjøtt og fisk? Kan barn leve på mat fra planteriket? Hva med gravide? Spørsmålene er mange når det kommer til å spise grønnere. Samtidig velger stadig flere å legge om kostholdet, enten fordi de vil ha bedre helse, eller fordi de er opptatt av dyrevelferd, klima eller jordas bærekraft.

Tanja Kalchenko er overlege og Nina C. Johansen har mastergrad i samfunnsernæring. Gjennom sitt mangeårige engasjement i HePla (helsepersonell for plantebasert kosthold) har de i tillegg til sin fagutdannelse, tilegnet seg god kompetanse og kunnskap om plantebaserte kosthold, både teoretisk og praktisk.

I denne boken gir de deg alle svarene på hvordan du setter sammen et fullverdig plantebasert kosthold. De avliver myter og gir deg all kunnskapen du trenger. Hva skal du spise? Mari Hult står bak vegetarbloggen.no og har gitt ut flere veganske kokebøker. I denne boken byr hun på lekre og enkle oppskrifter, som garantert vil inspirere deg til et grønnere liv!

Forlag Frisk forlag

Utgivelsesår 2019

• "Plantelykke - stell og innred med grønne planter" av Anders Røyneberg
  • "Kunsten å dø - livet før og etter døden i et nytt lys" av Audun Myskja
  • "Hjernetrening - slik holder du hjernen i form" av Kaja Nordengen
  • "Tarmens medisin - 6 smarte trinn til sunn tarm, friskere kropp og klart hode" av Berit Nordstrand
  • "Matmakt på butikken" av Siri Helle
  • "Ungdomskilden - 12 gode valg for livet" av Audun Myskja
  • "Frakoblet - de egentlige årsakene til depresjon - og de overraskende løsningene" av Johann Hari
  • "Digital demens - alt om hvordan digitale medier skader deg og barna dine" av Manfred Spitzer
  • "Finn din indre kraft" av Audun Myskja
  • "Sunn tarm, klart hode - hvordan gode tarmbakterier beskytter og reparerer hjernen din" av David Perlmutter
  • "Jeg skulle ha sagt jeg elsker deg - 12 samtaler om kjærlighet, lengsel og anger ved livets slutt" av Audun Myskja
  • "Shoppingfri - et år med kjøpestopp" av Irina Lee