Piratologi

skipsdagbok for kaptein William Lubber

øverste piratajeger Boston, Massachusetts

Omnipax 2007 Innbundet

Boka utgir seg for å være en faksimile av kaptein William Lubbards dagbok. Boka inneholder også brev, skattekart, gullstøv og solur.

Piratologi utgir seg for å være en faksimile av kaptein William Lubbards dagbok. Her har Kaptein Lubbard samlet stort og smått av piratkunnskap, fortellinger om ulike kjente pirater og ikke minst spor som kan lede til den fryktede piraten Arabella Drummond og hennes skatt. Boken gir generell kunnskap om kaprere og sjørøvere og rikelig viten om livet om bord i en seilskute. I tillegg byr den på en imponerende samling av "dokumentasjon" i form av hyrebrev, skattekart, gullstøv, utpressingsbrev og det som verre er. Til og med et solur følger med! Dette er saftige fakta og lystig oppspinn i skjønn forening. Fascinerende for barn fra 7-årsalderen, tekstmessig best egnet fra ca 10 år.

Forlag Omnipax

Utgivelsesår 2007

• "Magiologi - boken om Merlins hemmeligheter" av Dugald Steer
  • "Pirater" av John Matthews
  • "Dr Ernest Drakes drakologi - den komplette bok om draker" av Dugald Steer
  • "Katta i sekken - og andre uttrykk" av Kjell Ivar Vannebo
  • "Historiens hemmeligheter - myter, magi og mysterier fra Atlantis til Harry Potter" av Jan Bojer Vindheim
  • "Donaldismen - en muntert-vitenskapelig studie over Donald Duck og hans verden" av Jon Gisle
  • "Parasittjegeren" av Eoin Colfer
  • "Something muffins - mer broken English" av Stewart Clark
  • "Peter Pan" av Camilla Stendov
  • "Heng ham ikke vent til jeg kommer - en morsom bok om norsk språk og tegnsetting" av Per Egil Hegge
  • "Gubben og katten får julebesøk" av Sven Nordqvist
  • "Jotnens hjemkomst - roman" av Bjørn Andreas Bull-Hansen