Piken fra Piemonte

av (forfatter) og Birgit Owe Svihus (oversetter).

Tiden 2016 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Anita har både drømmejobben og drømmemannen. Tilsynelatende. Da hun får beskjed om at moren er uhelbredelig syk, begynner hennes perfekte liv å slå sprekker. For å holde motet oppe skriver hun brev til moren om den spennende jobben, den fantastiske kjæresten og alle planene de har for bryllupet og de fremtidige barna. Men sannheten er en annen.

En dag på toget til Torino møter hun en mann. På mystisk vis virker det som han kjenner den egentlige Anita. De møtes flere ganger, og han erklærer sin kjærlighet. Men tør hun å forlate den trygge og velkjente hverdagen? Og kan hun egentlig stole på ham?

Piken fra Piemonte er en vakker kjærlighetshistorie fra dagens Italia, fra storbyen Torino i Piemonte, til de naturskjønne fjellene i Trentino. Det er en roman om sorgen over å miste sin mor, om frykten for å oppsøke det ukjente, og om hvordan også hverdagen kan romme magi - hvis man bare våger.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2016

Omtalt sted Italia

En OK bok. En fin historie uten at jeg higet etter å lese mer.

Lettlest og med et godt språk.

Jeg leser bøker som gjør meg nedtrykt, jeg sier til meg selv at jeg er fri, men oppdager at jeg er bundet med tunge lenker til et bilde av meg selv som ikke er meg. Jeg føler meg suveren, jeg føler meg inkompetent, jeg føler at jeg er skapt for noe helt annet. Jeg drømmer om endeløse. landskaper og misliker å måtte forflytte meg noen få meter. Jeg prater med vennene mine, jeg forteller ting om meg selv som ikke en gang jeg forstår noe av.

• "Redningsmenn - skandinaviske aksjoner for å redde fanger fra tyske konsentrasjonsleire i krigens siste år" av Bo Lidegaard
  • "Belgravia 1 - dansende inn i slaget" av Julian Fellowes
  • "Familiene på Cavendon Hall" av Barbara Taylor Bradford
  • "Kvinne blant konger - en biografi om prinsesse Astrid" av Trond Norén Isaksen
  • "Honningbienes vokter" av Fiona Valpy
  • "Det beste som kunne skje" av Holly Miller
  • "Under vinrankene" av Pamela Terry
  • "Den store flukten - historien om andre verdenskrigs dristigste fangeflukt" av Guy Walters
  • "Min hemmelige Mandarin" av Sara Sheridan
  • "Jentene i parken" av Lisa Jewell