Pengesnakk

slik sparer du deg lykkelig

Kagge 2020 Innbundet

Mange av oss tror privatøkonomi er vanskelig, og bekymrer oss for penger. Lise Vermelid Kristoffersen viser deg hvordan økonomien din er styrt av følelser, og hvordan du kan snu dette til din fordel. Hva setter du mest pris på? Reiser? Et koselig hjem? Å gå ut med vennegjengen? Du kan bruke penger på det du verdsetter høyt, hvis du slutter å bruke penger på alt som ikke er viktig for deg. Her er motivasjonen du trenger for å endre vanene dine. Lise Vermelid Kristoffersen er kjent fra den populære podcasten, instagramkontoen og bloggen Pengesnakk. I denne boka viser hun deg hvordan du kan bli lykkeligere ved å tenke litt annerledes på penger.

Hemmeligheten bak en lykkelig økonomi.

Bruker du penger på det som gjør deg glad? Eller føles det ut som om pengene bare flyr? Synes du økonomi høres kjedelig ut, men kunne ønske du hadde mer penger til overs? Du kan faktisk få råd til det du drømmer om, uten at du må gi avkall på tingene og opplevelsene som gir deg glede.

Forlag Kagge

Nyttige tanker om hverdagsøkonomi

• "Kvinner som hater kvinner - min kamp mot nettrollene" av Anne Brith Davidsen
  • "Pihl i hjertet - når det eneste du kan forandre, er deg selv" av Camilla Pihl
  • "En yogareise - om å finne seg selv gjennom yoga, pust og balanse" av Henriette Lien
  • "Ikke slipp - dikt" av Trygve Skaug
  • "En seksti under - alt om dødsfall, likhenting, forråtnelse og en begravelsesagents liv" av Tor-Håkon Gabriel Håvardsen
  • "Vi er sterkere enn vi tror - det viktigste jeg har lært av 10 000 pasienter" av Jørgen Skavlan
  • "De beste tingene i livet er ikke ting - fra rotete til ryddig med færre ting" av Liv Loftesnes
  • "Dømt til døden i Kongo - historien om Tjostolv Moland og Joshua French" av Fredrik Græsvik
  • "Stress og korleis leve med det - 9 historier, 14 tips" av Anne Gunn Halvorsen
  • "Naturmannen og jeg - han lovet meg aldri gull, bare grønne skoger" av Lene Julsen
  • "Den mørke hemmeligheten i Tysfjord" av Anne-Britt Harsem
  • "Farvel, ting - den japanske kunsten å bli lykkelig med færre ting" av Fumio Sasaki