Paula

av (forfatter) og Margaret Sayers Peden (translator).

HarperPerennial 2005 Paperback

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag HarperPerennial

Utgivelsesår 2005

Format Paperback

ISBN13 9780007205257

Har du hørt om flyttnøkler? En helt vanlig gjennstand som er kamuflasje for et transportmiddel som frakter den som er i berøringen med den over store avstander? Disse gjenstandene kan være hva som helst. Som gamle støvler, blikk bokser, gummi dekk eller bøker. Skjønner du hvor jeg vil henne? For uavhenig av magiske egenskaper og inflytelse fra Harry Potter kan bøker gjør nettopp dette; nemmelig transportere deg til fjerne steder. Helt til verden utenfor... Og verden utenfor er faktisk ikke så veldig liten. Den omhandler vel, for min del, omtrent alt som strekker seg utenfor Bergens bys usynlige grenser. Men jeg forholder meg da mest til bøker som strekker seg litt lenger enn det. Bøker som griper tak i verden utenfor livet slik vi kjenner det og berører nye mennesker, ukjente kulturer, fremmede samfunn og ulike religioner. Bøkene på denne listen gir et innblikk i andre menneskers dagligliv i deres hjemland, eller i livet som en fremmed og flyktning i den verden som vi kjenner så godt og tar så forgitt.

Uthevet tekst

• "Mitt oppdiktede land" av Isabel Allende