Patriotene

av (forfatter) og Inge Ulrik Gundersen (oversetter).

Gyldendal 2018 E-bok

Høyreekstreme krefter dreper svenske journalister

Frykten sprer seg i Stockholms nyhetsredaksjoner etter mordet på en kvinnelig journalist. Medarbeidere som er vant med å få trusler nesten hver dag, frykter nå for sine liv. Den unge Madeleine Winther i Nyhetsbladet er derimot fokusert på helt andre ting. Hun vet akkurat hvordan hun skal klatre på karrierestigen, og planlegger et stort scoop.
Carl Cederhielm har dyrt og hellig lovet å beskytte landet sitt mot fiender. Han og hans medsammensvorne har laget en liste på ti navn, personer som de mener må straffes for sitt landssvik.
I et land langt borte lengter en mann hjem til Sverige. Innbyggerne i den lille byen er redd for ham, han arbeider som livvakt for en russisk våpen- og narkotikabaron.
Snart veves disse skjebnene sammen, og Sverige våkner opp til en mer hensynsløs virkelighet. For Carl Cederhielm er ikke oppdraget ferdig, det er på tide å eliminere neste person på listen ...
Patriotene er Pascal Engmans debutbok, en høyaktuell thriller som drar oss inn i den brutale tiden vi lever i.

ISBN13 9788205510142

EAN 9788205510142