Pappa sitter i fengsel

basert på en sann historie

av (forfatter), Eva Lindegren (illustratør) og Myriam H. Bjerkli (oversetter).

Liv forlag 2014 Innbundet

Det er mange pørsmål som dukker opp når barn opplever at en av foreldrene blir arrestert. Hvordan kan den personen de er så glad i, også være "slem"? Hvordan ser egentlig en fengselcelle ut? Hva skjer når man skal besøke pappaen sin der? Er det barnets skyld? Og er det lov å være sint?

Dette er en bok med svar på de vanligste spørsmålene, utgitt i håp om å hjelpe små barn som har foreldre i fengsel.

I barneboken "Pappa sitter i fengsel", som er basert på en virkelig historie, følger vi Jonas når han besøker faren sin i fengselet. Gjennom tekst og illustrasjoner får leseren et innblikk i hvordan et slikt besøk kan foregå. Boken er skrevet og illustrert utfra et barns ståsted og vise på en god og realistisk måte hvordan en slik annerledes familiesituasjon kan arte seg. Den tar opp både de rent praktiske tingene som foregår ved et fengselsbesøk, men legger også stor vekt på de positive og negative følelsene Jonas har i forhold til situasjonen.

Forlag Liv forlag

Utgivelsesår 2014